Новини. Цікавинки


Насильство – що треба знати?

      Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства».

Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.

    «Насильство: як себе захистити?» - на таку тему був проведений круглий стіл з учнями ліцею.

             

 

       Учні отримали інформацію, що таке насильство, обговорили види насильства, міфи про домашнє насильство, можливі прояви насильства у стосунках з боку партнера та порушення внутрішніх кордонів, почули ряд історій та дізналися, що робити в тій чи іншій ситуації.

     Як розірвати коло насилля? Як себе захистити? Відповідаючи на ці питання було розглянуто: особистий план безпеки у випадку домашнього насильства, куди звернутися про допомогу, як допомогти близьким та родичам, коли близька людина зіткнулася із жорстоким поводженням, що робити у випадку, коли стали свідком домашнього насильства.
    Прозвучали декілька історій жінок з фотопроекту Валентина Кузана  «Не без меж» про вчинення щодо них сексуальних домагань, обговорені  рекомендації як діяти, коли людина почувається в небезпеці, стикнувшись із подібною ситуацією.

                                 Варто знати - куди звертатися про допомогу:

     Існує цілодобова Національна “гаряча  лінія” з протидії домашньому насильству, торгівлі людьми та гендерній дискримінації - 0-800-500-335 або 116 123 (анонімно, безкоштовно та конфіденційно).

     Викликати поліцію за телефоном 102, номером безпосереднього відділу або відділення поліції (конкретний номер за посиланням   www.npu.gov.ua/policziya-v-oblastyax.html), а за номером безкоштовної гарячої лінії 0-800-50-02-02  нададуть кваліфіковану допомогу та вкажуть на подальші дії в тій чи іншій ситуації.

    При безпосередній загрозі життю чи здоров’ю людини викликати бригаду швидкої допомога за номером 103.

    Центри соціально-психологічної допомоги.

    Медичні установи.

    Центри соціальних служб сімї та молоді.

    Служби у справах дітей.

    Суд.

    Центри безоплатної правової допомоги.

 

Ми – проти насильства!

 



 Коронавірус: Загальна інформація

        Що таке новий коронавірус?

Коронавіруси - це велика родина вірусів, які викликають захворювання, починаючи від звичайної застуди до більш важких захворювань. Новий коронавірус - це новий штам, раніше не ідентифікований у людей. COVID-19 - це інфекційне захворювання, спричинене останнім виявленим коронавірусом (SARS-CoV-2).

       Як поширюється вірус?

Люди можуть заразитися COVID-19 від інших людей, які мають вірус, вдихаючи дрібні крапельки рідин від людей із COVID-19, які кашляють або чхають, або через дотик до забруднених поверхонь.

       Які симптоми?

Багато людей, які заражаються, відчувають легкі симптоми і одужують, але  деякі люди можуть переносити хворобу досить тяжко.
Симптоми включають поєднання:

·         Лихоманка

·         Кашель

·         Утруднене дихання

·         Біль у м'язах

·         Втома

 

    Як можна підготуватися якщо у Вас, чи Ваших близьких, знайомих імуноскомпрометований стан?


·         Навчайте себе, дізнавайтесь актуальну інформацію по COVID-19 із надійних джерел.

·         Поповніть запас ліків, що відпускаються за рецептом, або подумайте про онлайн замовлення ваших ліків.

·         Продовжуйте практикувати конкретні профілактичні заходи, які прописані вашим лікарем у зв’язку з вашим постійним лікуванням.

·         Майте безрецептурні ліки та медичні засоби (наприклад, термометр) для лікування високої температури.

·         Наскільки це можливо, підтримуйте фізичну активність, щоб забезпечити гарний фізичний стан. 

·         Майте достатню кількість продуктів та предметів домашнього вжитку, приблизно на 2-4 тижні. Готуйтеся поступово і уникайте панічної закупки.

·         Активуйте свою соціальну мережу. Заздалегідь зв’яжіться з сім’єю, друзями, сусідами чи медичними працівниками вашої громади та складіть спільні плани, що робити, коли COVID-19 поширюється у вашій громаді чи якщо ви захворіли.

·         Дотримуйтесь інструкцій національних органів про те, як підготуватися до надзвичайних ситуацій.

·         Продовжуйте практикувати загальну гігієну.

·         Вакцинуйтесь.

      Що робити, якщо Ви захворіли?

Якщо Ви захворіли і виявили у себе симптоми кашлю, лихоманки та ускладненого дихання:

1.     Залишайтеся вдома та телефонуйте до місцевих служб охорони здоров’я за порадою, до свого сімейного лікаря.

2    Телефонуйте на гарячу лінію 103.

      Як можна захистити себе та інших?


Толерантність – запорука людяності


       Міжнародний день толерантності  відзначається 16 листопада в усьому світі. Його запровадили у 1995 році за рішенням ЮНЕСКО. Саме цього дня ухвалили Декларацію принципів терпимості. У ній йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідання, сексуальної орієнтації, етносу або кольору шкіри. 

Що  ж таке толерантність?

       Толерантність — це життя без насилля та утисків, свідоме сприйняття різноманітності світу, усвідомлення, що ми різні і ми рівні.

     Часто люди проводять ідентифікацію свій/чужий за тією класифікацією, яку самі собі вигадали. Соціальне сприймання - це про культуру, про глибші корені сприйняття різних груп людей, які сповідують різні культурні чинники своєї життєдіяльності. Від того, наскільки культивуються та поширюються певні стереотипи, залежить і толерантність людей до культурних норм, які сповідуються в соціальних групах.

      Чому ж тоді сьогодні ми все частіше стаємо свідками конфліктів, труднощів у взаєминах, відсутності гуманності, поваги, відповідальності? У чому причини настільки стрімкого, хоча й закономірного "псування стосунків"? Одна з причин - шалений ритм нинішнього життя. Більшість людей завжди турбується про свої власні потреби та проблеми, і ми просто не чуємо один одного. Звісно, проблема міжособистісних стосунків виникла не сьогодні, вона завжди була, є й буде, але чомусь саме в сучасному світі люди стають все більш байдужими.

      Що ж робити, щоб налагоджувати стосунки з іншими людьми?

Насамперед, треба бути гуманними й толерантними.  Ці поняття включають в себе щиру повагу до інших, взаємодопомогу в складні хвилини тим, кому це найбільше потрібно. А якщо людина весь час пригнічує усіх навколо себе за будь-якими ознаками, то чи можна назвати таку людину взагалі людиною?

     Більшість людей починають усвідомлювати, що один до одного треба відноситися з повагою.   А ще… добрі справи. Адже в одному випадку важливим і добрим вчинком є поступитися літній людині місцем у громадському транспорті, а в іншому — поступитися власними принципами заради допомоги близькій людині. Усі ці складові можуть стати першими стрімкими кроками до людського відношення до людей, до сприймання інших, як рівних собі.

      Також дуже важливо чути й розуміти інших людей, ставати  більш чуйними та уважними до оточуючих.  Необхідно  підвищити толерантність, терпимість до чужої думки, релігії, поведінки, поважати гідність і права інших, вміти поставити себе на місце  іншої людини. Толерантність - це повага, прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження  й способів  прояву людської індивідуальності.

     Нещодавно презентований О.Зеленською посібник «Довідник безбар’єрності», над яким  працювали правозахисники, психологи, батьки, які виховують дітей з інвалідністю, українські та міжнародні експерти. В посібнику зафіксовані нові норми безбар’єрної мовимови,  у якій немає слів чи фраз, що демонструють упереджене, стереотипне або дискримінаційне ставлення до певних людей чи груп. Людина – завжди у фокусі. Довідник стане посібником з коректного спілкування, де занотована етика спілкування.       

        

         В ліцеї під час  практичного заняття  «Толерантність – запорука людяності»  учні ознайомились  з поняттями «толерантність» і «толерантна особистість»,  усвідомили значення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих сферах. 

     


      Т - терпимий, терплячий, товариський
      О - об'єктивний, оригінальний, особливий
      Л - лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні
      Е - емпатійний, енекгійний, ерудований, ефективний
      Р - рішучій, рівний, розсудливий, рівноправний
      А - активний, акуратний, авторитетний
      Н - надійний, найдорожчий
      Т - творчий, терплячий
      Н - ніжний, незалежний
       І - ініціативний, інтелигентний, ідейний
      С - спокійний, співчуваючий
      Т - талановитий, тактовний
     Ь
Ознаки толерантної людини:

§  Добре співпрацює з іншими на засадах партнерства

§  Готова прийняти думку інших

§  Поважає гідність людини

§  Поважає права інших

§  Сприймає іншого таким, яким він є

§  Здатна поставити себе на місце іншої людини

§  Поважає право бути іншим

§  Визнає різноманітність

§  Визнає рівність інших

§  Терпима до чужих думок, вірувань, поведінки

§  Відмовляється від домінування й насильства.

  “Тільки тоді станеш людиною, коли зрозумієш іншу людину”.

 письменник Олександр Радищев 

Акція «16 днів проти насилля»

     НАСИЛЬСТВО - це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права й свободи людини, наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.

ВИДИ НАСИЛЬСТВА

ФІЗИЧНЕ НАСИЛЬСТВО – умисне нанесення побоїв, тілесних ушкоджень, що може призвести або призвело до травмування, порушення фізичного чи психічного здоров’я, нанесення шкоди честі та гідності, в окремих випадках, до смерті постраждалої.

ВИ ЗІТКНУЛИСЯ ІЗ ФІЗИЧНИМ НАСИЛЬСТВОМ, ЯКЩО ВАС:


Б’ють чи штовхають;

·         Не випускають з власного дому або не пускають до нього;

·         Погрожують позбавити життя чи навмисно створюють ситуації, які можуть становити загрозу здоров’ю та безпеці;

·         Змушують до вживання алкоголю чи наркотиків;

·         Позбавляють їжі, перешкоджають відпочинку чи сну;

·         Проти волі вас переміщують в межах однієї держави або за кордон із застосуванням сили, погроз чи обману.

 

ПСИХОЛОГІЧНЕ НАСИЛЬСТВО  насильство, пов'язане з дією однієї особи або групи осіб на психіку іншої особи шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно спричиняється емоційна невпевненість, нездатність захистити себе та може завдаватися або завдається шкода психічному здоров'ю.


 

 ВИ ЗІТКНУЛИСЯ ІЗ ПСИХОЛОГІЧНИМ НАСИЛЬСТВОМ, ЯКЩО ВАС:

·         Систематично принижують і вами маніпулюють;

·         Ображають словесно або негативним жестами, мімікою;

·         Переслідують, постійно контролюють, погрожують;

·         Зневажають та ігнорують бажання, думки, почуття, безпідставно критикують;

·         Позбавляють права на захист честі та гідності;

·         Шантажують;

·         Ігнорують чи дискримінують через ваші переконання, віросповідання, національну, расову приналежність чи походження.

 

ЕКОНОМІЧНЕ НАСИЛЬСТВО  умисне позбавлення однією особою або групою осіб іншої людини або групи людей житла, їжі, одягу та іншого майна чи коштів, на які постраждалі мають передбачене законом право.

ВИ ЗІТКНУЛИСЯ ІЗ ЕКОНОМІЧНИМ НАСИЛЬСТВОМ, ЯКЩО ВАС:

·         Обмежують у доступі до власних коштів чи забороняють використовувати власні кошти так, як ви вважаєте за потрібне;

·         Пошкоджують ваше майно;

·         Позбавляють або тобі перешкоджають у доступі до їжі, житла, майна;

·         Обмежують у можливості працевлаштування, забороняють навчатися чи працювати;

·         Примушують до жебрацтва;

·         Шантажують.

 

СЕКСУАЛЬНЕ НАСИЛЬСТВО  протиправне посягання однієї особи або групи осіб на статеву недоторканість іншої людини, а також дії сексуального характеру щодо неповнолітнього (-ої).


ВИ ЗІТКНУЛИСЯ ІЗ СЕКСУАЛЬНИМ НАСИЛЬСТВОМ, ЯКЩО Відбувається:

·         Зґвалтування;

·         Примус до небажаних сексуальних контактів;

·         Дотики до інтимних частин вашого тіла проти вашої волі;

·         Примус до сексу з іншими людьми;

·         Примус до збочених форм сексуальних відносин;

·         Примус займатися до порно-індустрією чи секс-бізнесом;

·         Примус до вагітності або аборту;

·         Примус до спостереження за статевим контактом кривдника.

 

      В умовах світової пандемії COVID-19 та переходом на здобуття освіти в дистанційній формі, значно зросла кількість часу, який учні  проводять в мережі Інтернет, що не лише шкодить здоров'ю, а й збільшує ймовірність потрапляння під вплив різноманітних ризиків в цифровому середовищі. Одними з найрозповсюдженіших та найнебезпечніших ризиків для дитини в цифровому середовищі є прояви насильства та експлуатація.

 

     Секстинг - це обмін інтимними фото/відео/текстами, які можуть надсилатися як добровільно, так і під загрозою шантажу або насильства. Якщо дитина добровільно надсилає такі матеріали, то в неї можуть бути наступні мотиви:
• цікавість до того, як виглядає тіло приятеля або своє власне;
• вираз сексуального бажання - таке найчастіше відбувається в підліткових парах;
• бажання отримати компліменти та самоствердитися;
• намагання відчувати себе дорослим, привернути до себе увагу;
• тиск одно
літків, своєрідна мода на подібні дії.

Наслідки такої поведінки можуть бути дуже небезпечними, хоча діти не замислюються над тим, яким буде результат спілкування.


   Грумінг — це встановлення дорослими дружніх та довірливих відносин з неповнолітніми особами через Інтернет для вступу з ними в інтимний зв’язок, шантажування та залякування. Для грумінгу онлайн зловмисники використовують соціальні мережі, електронну пошту, текстові повідомлення, чати в онлайн-іграх або інші веб-сайти для спілкування між користувачами.

    Причинами онлайн-грумінгу можуть стати труднощі у спілкуванні з однолітками, низька самооцінка, обмежена обізнаність щодо ризиків в інтернеті, відсутність контролю за часом з боку дорослих.

    Потрапивши в таку складну ситуацію, діти відчувають самотність, відчай та безвихідь, тому погоджуються на всі умови кривдників. Часто у жертви виникає відчуття провини за те, що трапилося. Дитина може думати, що вона на це заслуговує.

      

   Сексторшен налагодження довірливих стосунків із дитиною в Інтернеті з метою отримання приватних матеріалів, шантажування та вимагання додаткових матеріалів чи грошей.

     Наслідки цього явища мають однаковий вплив на дівчат і хлопців будь-якого віку. Більшість тих, хто зіштовхнувся з сексторшеном повідомляють про відчуття самотності, високої тривоги та депресивні думки.

 

    ЯК УБЕЗПЕЧИТИ СЕБЕ?

  Спілкуйся з людьми, яких ти знаєш у реальному житті.

Закрий у соціальних мережах свою сторінку та список друзів від сторонніх осіб.
Не вказуй в профілі та повідомленнях
свою адресу, номер телефона та навчальний заклад, де навчаєшся.
Перед тим як викласти в Інтеренет або надіслати будь-яке
своє фото, задай собі питання: Чи готовий (-а) я побачити це зображення на білборді або на стінах біля входу в мій навчальний заклад?


ЯКА ПОВЕДІНКА МАЄ ВИКЛИКАТИ ПІДОЗРУ?


Прохання перейти у більш секретний формат спілкування, наприклад, через додаток у телефоні замість соціальних мереж (WhatsApp, Viber та ін.)
Дуже стрімкий розвиток відносин, приділення мені
неочікувано багато уваги.
Перехід до розмов про секс після нетривалого знайомства
.
Надсилання власних інтимних фото чи прохання до мене
надіслати свої.
Обурення моєю відмовою надіслати інтимні фото (якщо людина щира у своєму ставленні до тебе, вона не буде
змушувати робити те, чого ти не хочеш).
Прохання тримати ваше спілкування в таємниці
.
Пропозиція відеоспілкування, але відмова показати
себе «через несправність чи відсутність відеокамери».

 

        В рамках  акції «16 днів проти насилля» були проведені заняття для учнів  «Світ без насилля",  круглий стіл «Слухай. Дій. Змінюй». Мета заходів – підвищення рівня правової культури молоді, поглиблення серед учнів  знань у галузі захисту порушених прав та свобод, практичних аспектів поводження при виявленні випадків насильства, формування навичок безпечного спілкування в інтернеті. В ході проведення заходів були розглянуті різновиди насильства,   питання щодо відповідальності за вчинення насильницьких дій, як захиститися від будь-якого насильства.


 


      

 

          Водночас були висвітлені питання торгівлі людьми, булінгу та кібербулінгу. Учнями були розглянуті ситуації домашнього насильства та жорстокого поводження над дітьми.

   


 

При підведенні підсумків круглого столу учням були надані поради та рекомендації, що робити в небезпечних ситуаціях, як їх уникнути та захистити себе від цих негативних явищ, куди звертатись за допомогою, правила безпечної поведінки в інтернеті.  Учні отримали буклети з порадами та номерами телефонів служб, які надають допомогу.

Дяльність «гарячих ліній» за номерами:


1578
з питань протидії торгівліи;
1588 з питань запобігання та протидії домашньому насильству,
насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей;
0800505501 (безкоштовно зі стаціонарних) та 527 (безкоштовно з
мобільних) – з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів.

 

    Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті – набрати 1545, далі обрати “3”. Працює 24/7. Дзвінки безкоштовні.
Чат-бот проєкту #stop_sexтинг з можливістю відправити власне запитання – на сайті
https://stop-sexting.in.ua/chatbot/ або у телеграмі @StopSextingBot
Отримання дітьми психологічної консультації:

116 111 - Національна дитяча гаряча лінія – безкоштовно  (з понеділка по п’ятницю, з 12:00 до 20:00).

Організація Teenergizer – консультації за принципом “рівний-рівному” або з
психологом безкоштовно і конфіденційно –
teenergizer.org/consultations
Видалення контенту із зображенням сексуального насильства над неповнолітньою особою:
https://stop-sexting.in.ua/send/
Онлайн звернення до кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua

 



Безпечне освітнє середовище

     Що являє собою безпечне освітнє середовище? Які психологічні фактори впливають на його створення? Яка роль вчителя у його формуванні? На ці та інші запитання шукали відповіді педагогічні працівники під час семінару-практикуму "Створення безпечного освітнього середовища у навчальному закладі".


     Освітнє середовище - частина життєвого, соціального середовища людини, що є сукупністю всіх освітніх чинників, які безпосередньо чи опосередковано впливають на особистість у процесах навчання, та виховання.

 Існують такі підходи до розуміння поняття  «безпека освітнього середовища»

´ 1. Психологічна безпека – важається, що психотравмуючі ситуації прямо чи опосередковано впливають на фізичне і психічне здоров’я особистості.

´ 2. Екологічна безпека – захищеність особистості від негативного впливу екологічних факторів, що визначають оптимальність взаємодії зі світом природи.

´ 3. Інформаційна безпека – контроль за якістю інформації, яка може нести негативний вплив, бути недостовірною, сумнівного, агресивного змісту, що може сприяти виникненню насильства, булінгу, кібербулінгу.

До психотравмуючих ситуацій у навчальному процесі освітнього закладу можна віднести:

´ конфлікти у стосунках вчитель – учень, учень–учень, учень – батьки тощо;

´ проблема адаптації в освітньому середовищі;

´ атмосфера конкуренції між однолітками;

´ надмірна вимогливість педагогів тощо.

 Безпечне освітнє середовище – це стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання, а також дотримано права і норми фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безп     еки кожного учасника навчально-виховного процесу.

           Психологічні фактори впливу на безпеку освітнього середовища

1. Якість міжособистісних відносин – позитивними є довіра, доброзичливість, схвалення, толерантність; негативні фактори - агресивність, конфліктність, ворожість, маніпулятивність.

 2. Захищеність в освітньому середовищіоцінка відсутності насильства у всіх його видах, формах для всіх учасників освітнього простору.

 

До уваги!

Найчастіше жертвами насильства стають певні категорії дітей. Зокрема, діти, які мають фізичні недоліки, особливості зовнішності та (або) поведінки, низький інтелект і труднощі в навчанні, страждають від хвороб, відчувають страх перед навчальним закладом, мають погані соціальні навички або не мають досвіду життя в колективі (так звані «домашні діти») тощо.

 

Для того, щоб унеможливити насильство та створити безпечне освітнє середовище, кожен учасник навчально-виховного процесу повинен мати уявлення не тільки про те, що вважається насильством, але й про те, як мінімізувати ризики та небезпеки, і в результаті, створити умови для внутрішньої безпеки та безпеки референтного довкілля. А це стає можливим лише завдяки спільній цілеспрямованій діяльності педагогів, учнів і батьків.

3. Комфортність в освітньому середовищі – позитивна оцінка емоцій, почуттів та домінуючих  переживань у процесі взаємодії дорослих і дітей в освітньому середовищі закладу.

4. Задоволеність освітнім середовищем – задоволення базових потреб дитини у:

ü  допомозі та підтримці;

ü  збереженні та підвищенні її самооцінки;

ü  пізнанні та діяльності;

ü  розвитку здібностей і можливостей;

ü  особистісно-довірливе спілкування.

   Основними характеристиками процесу взаємодії всіх учасників освітнього середовища є особистісно-довірливе спілкування, а його відсутність спричиняє досить негативні наслідки (емоційний дискомфорт, небажання висловлювати свою точку зору, думку, негативне ставлення до себе, втрата особистої гідності, небажання звертатися по допомогу, ігнорування особистих проблем,  і труднощів оточуючих дітей і дорослих, неуважність до прохань і пропозицій).

 

За якими критеріями можна оцінити
безпечність освітнього середовища?

·        Учні знають куди звернутися по допомогу в кризовій ситуації,

·        робота гуртків за інтересами;

·        гнучкий педагогічний вплив,  вміння змінити тактику проведення уроків у зв'язку з настроєм дитини;

·         вільне спілкування дітей з дорослими, адміністрацією;

·         усміхнені дитячі обличчя.

 

Обов‘язок педагога:

      Поважати  кожну дитину

      Вірити в успішність кожної дитини

      Бути чесними і визнавати власні помилки

      Вміти слухати й дотримуватись конфіденційності

      Бути послідовними і справедливими

      Мати високі очікування щодо кожного учня

      Цінувати особисті зусилля дітей.

 Педагог — це те ж саме, що сонце для всесвіту.


21 січня - День обіймів,  присвячений тілесним контактам, які зближують людей.

День обіймів - незвичайне і добре свято, присвячене обіймам. Вважається, що День обіймів придумали і популяризували західноєвропейські студенти ще в 70-х роках минулого століття. Відзначати його завжди приємно і корисно.

Традиції святкування Дня обіймів зрозумілі з назви - в цю дату слід міцно обійняти друзів і близьких. У цей день можна обійняти навіть незнайому людину.

Цікаві факти про обійми

1.               За статистикою, середня людина витрачає на обійми 1 годину на місяць.



2.               Під час обіймів наше тіло виділяє велику кількість окситоцину, який називають "гормоном обіймів". Цей гормон впливає на соціальні зв'язки між людьми і важливий для розмноження. Тому бездітним парам важливо частіше обніматися.

3.               Згідно з дослідженнями, обійми заспокоюють людину, допомагають подолати занепокоєння і зменшують страх смерті.

4.               Обійми здатні зменшити біль. Ніжні дотики "обманюють" і зменшують відчуття болю. 

5.               Батьки, які часто обіймають дітей, за статистикою мають кращі стосунки зі своїми чадами.



     У цей чудовий День ми шлемо свої обійми всім, хто нам дорогий, всім кого ми не знаємо, але хотіли б підтримати. Вітаємо всіх з Міжнародним днем обіймів, днем відкритої безкорисливої підтримки, днем небайдужих людей!

Давайте обнімемо одне одного і посміхнемось!





ЩО ТАКЕ «РЕДАН» І ЯК ЗАХИСТИТИ СВОЮ ДИТИНУ  ВІД ВПЛИВУ ДЕСТРУКТИВНОЇ СУБКУЛЬТУРИ.  ЯКЕ             РІШЕННЯ? ЩО РОБИТИ БАТЬКАМ?

      ПВК «Редан» — нова молодіжна субкультура, яка нібито виступає проти «офніків»  (сучасна назва гопників та хуліганів), «скінхедів», футбольних фанатів та представників національних меншин. Члени угруповання носять довге волосся, чорний одяг із зображенням павуків і використовують специфічний сленг.  Підлітки, координуючись через соцмережі, збираються великими групами в громадських місцях і можуть влаштовувати бійки. 

ЧИМ НЕБЕЗПЕЧНІ?

-         Пропагування мови агресії, ненависті, спричиняють масові бійки.

-         Легка мішень для маніпуляцій. Підлітки в пошуках справедливості можуть стати іграшкою в руках зацікавлених осіб.

-         Протиправні дії. Нищення громадського майна, фізичні розправи, порушення закону.

 

ЧОМУ ПІДЛІТКИ ЙДУТЬ В УГРУПУВАННЯ?

 

Для підлітків характерні бунтарські настрої та бажання утвердитися серед однолітків. І агресивні субкультури – найкраще місце для цього.

В основному це підлітки 14-15 років, які мають проблеми в сім‘ї з авторитарним або навіть ліберальним вихованням.

ЩО РОБИТИ БАТЬКАМ У ТАКІЙ СИТУАЦІЇ?

·         Спокійно, відкрито і прямо поспілкуватися з дитиною, надати їй можливість говорити, коли буде до цього готова, не підганяти її.

·         Якщо дитина розповідає, куди вона ходить і як проводить свій час, батьки мають виявити якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі; слід виявляти терпіння, наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту, недовіри чи агресії з боку підлітка.

·         Потрібно опанувати інтернет-технології, мати власні акаунти в соцмережах, стати там другом своїй дитині.

·         Щотижня слід аналізувати вміст сторінок дитини, уважно читати її публікації, вивчати групи, до яких вона приєдналася.

·         «Познайомитися» з віртуальними друзями дитини, звертати увагу на фото й відео, що викликають її інтерес, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані.

·         Показати дитині, що батьки піклуються про неї, запропонувати провести разом час.

·         Зосередитися на тому, щоб показати дитині її переваги, знайти її сильні сторони, допомогти побачити себе унікальною особистістю.

·         Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до батьків слід пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріплюючи це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь ризику від деструктивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне (зокрема, у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).

·         У зону ризику виявів деструктивної поведінки потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в інтернеті не контролюють



День щастя

Вітаємо з міжнародним днем щастя, який святкується 20 березня.

Шукайте щастя в дрібницях,

В усмішках, мирних днях,

У прекрасних, радісних моментах,

У чудових, солодких снах.

Вранці – в каві ароматній,

В слові приємнім, добрім,

У випадковій, важливій в житті зустрічі.

У вогнях, що запалює вечір,

У обіймах, поцілунках ніжних,

В дощі і сонці, в завірюхах сніжних…

 

Для щастя сто причин знайде лише той,

Хто смак життя зрозуміє!


Колаж малюнків на тему:

«Я ЩАСЛИВА, ЩАСЛИВИЙ КОЛИ…»



- Поряд здорові і любимі близькі, сім‘я, родина;

-        Кохана людина;

-        Мир, відсутність війни;

-        Дивлюся фільми у родинному колі чи збираємо разом гриби;

-        Придбаю автомобіль;

-        Друзі,

-        Рву на дереві яблука;

-        Поряд домашні улюбленці, тваринки;

-        Світить сонце, співають пташки…

 


У кожного своє поняття щастя.

А що щастя значить для тебе?



Немає коментарів:

Дописати коментар